Brak wyników

Mały Uczeń poleca

7 marca 2023

Samochód idealny dla kobiety – na co zwrócić uwagę przy kupnie?

0 478

Choć branża motoryzacyjna przez wiele lat postrzegana była jako wyłącznie męska domena, z biegiem lat coraz więcej pań jest nie tylko zainteresowanych, ale także zorientowanych w ofertach dealerów samochodowych. Kobiety przywiązują dużą uwagę do szczegółów pojazdu, nie tylko tych technicznych. Jakie elementy wyposażenia i cechy samochodu mogą więc przyciągnąć damski wzrok?

Kobiecy nie znaczy mały

Przedstawiciele branży moto sygnalizują, że wybory konsumenckie płci pięknej bardzo zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat. Wybierane często małe, miejskie samochody, odchodzą w zapomnienie, a na popularności zyskują większe, bardziej bezpieczne i pakowne modele, jak chociażby SUV-y czy kombivany. - Obserwujemy, że kobiety coraz śmielej podchodzą do zakupu dużego samochodu. Często utożsamiają go z bezpieczeństwem i komfortem, zarówno jeśli chodzi o samą jazdę, jak i wnętrze. Cieszymy się, że panie nie boją się dużych samochodów, bo te modele świetnie sprawdzają się w codziennym życiu, podróżach z rodziną czy biznesie – wyjaśnia Adam Dutkowski, Product Manager Mercedes-Benz Vans. Duży samochód nie musi też oznaczać problemów z przemieszczaniem się po ruchliwym mieście. Tu z pomocą przyjdą zaawansowane technologicznie systemy parkowania czy monitorowanie natężenia ruchu na drodze.

Podróże z dziećmi – to proste!

Podróżowanie z dziećmi to dla wielu rodziców niemałe wyzwanie, a pierwsze mogą pojawić się już na etapie pakowania. Logistyka związana z przygotowaniem malca do podróży często spada na mamę – to ona pakuje walizki, torby i wszelkie niezbędne rzeczy dla pociechy, dba także o bezpieczeństwo dzieci montując samochodowe foteliki. W samochodzie osobowym może to być problematyczne – wąskie tylne kanapy pozwalają na montaż tylko dwóch fotelików, ograniczając przy tym znacznie komfort jazdy innych pasażerów. Z pomocą w takiej sytuacji mogą przyjść kombivany. – Przestronne wnętrze Klasy T oferuje praktyczne rozwiązania. Model ma aż trzy punkty mocowania fotelików dziecięcych typu isofix (dwa z tyłu i jedno z przodu) i  możliwość zapięcia czwartego, mniejszego fotelika (np. dla niemowlaka) pasem bezpieczeństwa, a do tego komfortowy dostęp do nich poprzez przesuwne drzwi po obu stronach kabiny. Te elementy sprawią, że przygotowania do podróży staną się dziecinnie proste – tłumaczy Dutkowski.

Kobiece biznesy z najlepszym wsparciem

Małe vany świetnie sprawdzają się też jako wsparcie małych, kobiecych biznesów. Duży, pakowny bagażnik to element, którego poszukują np. przedsiębiorczynie prowadzące własne kwiaciarnie, rzemieślnicze cukiernie czy salony kosmetyczne. Tu ważny jest nie tylko rozmiar samego bagażnika, ale także możliwość jego modyfikacji. Takie rozwiązanie dostępne jest wśród wielu kombivanów – podział tylnej kanapy w stosunku 1/3 do 2/3, dzięki czemu zyskujemy dodatkową powierzchnię transportową, do której łatwy dostęp ułatwia otwierana klapa, pozwalając tym samym na załadunek nawet dużych, nieporęcznych towarów. Oczywiście, istnieje też możliwość całkowitego złożenia foteli pasażerów z tyłu, tworząc jednolitą, równą powierzchnię na wszelki dodatkowy bagaż lub towar – a to wszystko dosłownie w kilku prostych krokach.

Personalizacja, czyli jeździsz tak, jak lubisz

Detale mają znaczenie, a kobiety wiedzą o tym najlepiej. Wymarzona tapicerka, karoseria w ulubionym kolorze, a nawet… oświetlenie wnętrza – spersonalizowane elementy cieszą się coraz większą popularnością. Szczęśliwie, wraz z postępującą technologią, tego typu udogodnienia mamy na wyciągnięcie ręki – w Klasie T jest to ambientowe oświetlenie w aż 8 różnych kolorach, dzięki czemu użytkowniczki mogą dobierać kolory panujące we wnętrzu swojego samochodu do obecnego nastroju czy towarzyszących im emocji. – Samochód dla wielu z nas jest bardzo intymną, osobistą przestrzenią, którą traktujemy jak drugi dom. Chcemy czuć się w nim komfortowo i móc w pełni wyrażać nasze emocje lub nawet odpowiednio się nastrajać, np. przed wyzwaniami danego dnia. Teraz możemy to zrobić w kilku prostych krokach – dodaje Adam Dutkowski.

Jak widać, SUV-y i kombivany, postrzegane dotychczas jako samochody stworzone z myślą o mężczyznach, wspaniale odpowiadają także na potrzeby kobiet. Komfort i bezpieczeństwo jazdy, nowoczesne technologie, przemyślany i odpowiadający indywidualnym potrzebom design, to cechy, które z pewnością doceni każda kierowczyni.

Przypisy

    Mercedes-Benz Group AG

    Mercedes-Benz Group AG to jeden z odnoszących największe sukcesy koncernów motoryzacyjnych na świecie. Grupa obejmująca Mercedes-Benz AG jest jednym z największych oferentów samochodów osobowych luksusowych i klasy premium oraz samochodów dostawczych. Mercedes-Benz Mobility AG oferuje kredyty, leasing, abonamenty samochodowe, wynajem samochodów, zarządzanie flotą, usługi cyfrowe związane z ładowaniem i płatnościami, pośrednictwo w zakresie ubezpieczeń oraz innowacyjne usługi mobilnościowe. Założyciele firmy, Gottlieb Daimler i Carl Benz, przeszli do historii, konstruując w 1886 roku pierwszy samochód. Motywacją i zobowiązaniem dla Mercedes-Benz, jako pioniera motoryzacji, jest kształtowanie przyszłości mobilności w sposób bezpieczny i zgodny z ideą zrównoważonego rozwoju. Firma stawia przy tym na innowacyjne i zielone technologie oraz na bezpieczne, wysokiej jakości pojazdy, które fascynują i zachwycają. Mercedes-Benz nieprzerwanie inwestuje w rozwój wydajnych napędów oraz wyznacza kierunek ku całkowicie elektrycznej przyszłości: Marka z trójramienną gwiazdą dąży do osiągnięcia celu, jakim jest motoryzacja w pełni elektryczna – wszędzie tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe. Obierając ten strategiczny cel – przejście od „Electric first” do „Electric only” – Mercedes-Benz przyspiesza transformację prowadząca do motoryzacji bezemisyjnej i opartej na oprogramowaniu. Ponadto przedsiębiorstwo intensywnie rozwija rozwiązania w zakresie inteligentnej łączności sieciowej swoich pojazdów i autonomicznej jazdy, a także nowe koncepcje mobilności. Odpowiedzialność za społeczeństwo i środowisko naturalne Mercedes-Benz postrzega jako wyzwanie oraz zobowiązanie. Mercedes-Benz oferuje swoje pojazdy i usługi w niemal wszystkich krajach świata, a jego zakłady produkcyjne zlokalizowane są w Europie, Ameryce Północnej i Łacińskiej, Azji oraz Afryce. Oprócz Mercedes-Benz, najcenniejszej na świecie luksusowej marki motoryzacyjnej (źródło: badanie Interbrand, 20.10.2021 r.), oraz Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes EQ i Mercedes me, portfolio marek obejmuje również marki Mercedes-Benz Mobility: Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz Financial Services i Athlon. Przedsiębiorstwo notowane jest na giełdach we Frankfurcie i Stuttgarcie (skrót giełdowy MBG). W 2020 roku koncern zatrudniał łącznie ok. 288 500 pracowników i sprzedał 2,8 mln pojazdów. Obroty w tym okresie kształtowały się na poziomie 154,3 mld euro, a zysk operacyjny EBIT wyniósł 6,6 mld euro.